Solax Portal Omvormer resetten

Solax Portal Omvormer resetten

Je bent hier:

Geeft de app geen data weer?

Dit betekent in de meeste gevallen dat de internet verbinding tussen de omvormer en het internet modem weg is.

Wanneer u in huis niets gewijzigd heeft, zoals een andere internetprovider, een andere modem/router of een andere wifi-naam/wachtwoord, is een reset in 98% van de gevallen de oplossing.


De omvormer kunt u eenvoudig resetten door:

1. Links onderop de omvormer zit een zwarte switch, deze kunt u op OFF zetten (er zal een rood lampje gaan branden).
2. Aan de rechter kant, wanneer u de grijze kabel volgt, zit vaak een werkschakelaar die u uit kunt zetten. Of u kunt de groep in de meterkast uit zetten.
3. Wanneer beiden uit gezet zijn, zullen alle lampjes uitgaan en zal de omvormer uitvallen.
4. Schakel eerst de DC switch weer aan, links onderop de omvormer.
5. Schakel als 2e weer de werkschakelaar of de groep in de meterkast in.
6. Na 15 minuten zou de omvormer weer online moeten zijn.


Uw omvormer opnieuw verbinden met uw Wifi netwerk

Is de omvormer na 15 minuten nog niet online dan kunt u hem door middel van onderstaande beschrijving opnieuw verbinden.