Klantenservice

Lees hier onze veelgestelde vragen

Welkom

Welkom bij onze klantenservice! Om u zo goed mogelijk te helpen hebben we de meest gestelde vragen hieronder al beantwoord. Zo kunt u hier terecht met vragen over zonnepanelen, omvormers en andere randapparatuur. Staat uw vraag er niet bij of hebt u een verkoopgerelateerde vraag? Neem dan gerust contact met ons op via het telefoonnummer 088-4680000 of stuur een e-mail naar info@zonnepanelenplus.nl.

8,5

Solax

Solax firmware update

Doordat de omvormers continu worden verbeterd en door blijven ontwikkelen gebeurt het wel eens dat ook software bugs verholpen moeten worden met een Software update. Gelukkig komt het zelden voor maar helaas is het niet altijd onoverkomelijk dat een omvormer toch moet worden geupdate.

Klik hier voor meer uitleg over de DSP en ARM update van Solax
Klik hier voor de laatste Firmware van onze Solax Omvormers

Raadpleeg wanneer u problemen ondervind altijd eerst onze support afdeling!

Solax foutmeldingen
Het kan wel eens voorkomen dat u in de Solax Portal of in de Solax Cloud een foutmelding tegen komt. In de meeste gevallen staat er achter de foutmelding ”recovered” of ‘hersteld” . Wanneer u dit erachter ziet staan heeft de omvormer zichzelf voorzien van een systeem check en zichzelf hersteld. In sommige gevallen kan dit echter niet en kan het zijn dat er bijvoorbeeld een rood lampje te zien is op de omvormer.

Meest Voorkomende foutmeldingen:
Grid Lost Fault → De omvormer en de meterkast zijn niet met elkaar verbonden. Het kan zijn dat de groep er uit ligt in de meterkast. Op de omvormer is een rood lampje te zien.

Waiting → De omvormer krijgt zichzelf niet hersteld. Hiervoor is een reset vaak voldoende, komt het vaker voor neem dan contact met ons op!

Omvormer valt midden op de dag uit → Datum en tijd staan niet goed waardoor de omvormer aan een nieuwe dag begint.

Geeft de omvormer een andere foutmelding? Neem dan contact op met onze support afdeling of kijk wat de foutmelding in houdt in het overzicht.

Solax omvormer resetten
Soms is het nodig om de omvormer te resetten bijvoorbeeld wanneer de omvormer gedwongen moet worden voor een systeemcheck of om de online monitoring weer werkende te krijgen wanneer deze de verbinding is verloren met het modem en hier GEEN wijzigingen zoals een nieuw modem, router of wachtwoord is geweest.

De omvormer kunt u eenvoudig resetten door:
1. Links onderop de omvormer zit een zwarte switch, deze kunt u op off zetten.(er zal een rood lampje gaan branden)
2. Aan de rechtse kant wanneer u de grijze kabel volgt zit vaak een werkschakelaar, groep die u uit kunt zetten anders dient dit in de meterkast te gebeuren.
3. Wanneer beide omgezet zijn zullen alle lampjes uitgaan en zal de omvormer uitvallen.
4. Schakel eerste de dc switch weer aan links onderop de omvormer
5. Schakel als 2e weer de werkschakelaar/groep of meterkast in .
6. na 15 minuten zou hij weer online moeten zijn.

Solax omvormer specificaties
Wilt u graag gespecifieerde data van uw omvormer? Wij hebben van alle omvormers die wij leveren een datasheet beschikbaar.

Klik hier om naar onze download pagina te gaan.

Solax omvormer verbinden met uw modem
////
Uitleg over de Solax portal

Wanneer u gebruik maakt van de Solax-Portal voor de monitoring van uw zonnepanelen, leggen we u graag uit wat het inhoudt.

Meer informatie Solax Portal.

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag van 9:00u tot 17:00 uur

Contact

Macroweg 22

5804 CL, Venray

088-4680000

info@zonnepanelenplus.nl

197 klanten waarderen ons gemiddeld met een 8.6/10